Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25]
De Bussen van de T.E.T.

De TET is met bussen begonnen in 1923 en heeft tot 1998, 545 bussen in dienst gehad, exclusief de bussen die geleend waren of op proef hebben gereden. Het jaartal bij de foto is het bouwjaar, tenzij anders is vermeld.

Daimler motoromnibus (1898)

Een van de eerste autobussen in Nederland, gekocht door dhr. Meyer, een hotelhouder te Emmen die er van 30-4-1898 tot 16-8-1898 de dienst Emmen - Beilen mee reed. De bus woog 3000 kilo en omdat deze bus maximaal 16 km per uur kon rijden, deed hij er 3� uur over.

Mannesman-Mulag (1912)

In 1912 startte de DAGO te Enschede met de 1e busdienst Denekamp-Nordhorn met een Mannesmann Mulag. Deze lijn is In januari 1913 overgenomen door Roeloffzen die met een Bussing de dienst reed tot 1914, toen de grens gesloten werd i.v.m. de eerste Wereldoorlog.

Ford T bus (1923)

Ford T bus op het Pathmos. Deze eerste stadsdienst lijn P, zie de letter op het dak, liep van het tramwissel aan de Langestraat naar het Pathmos. Geheel rechts gekleed in overhemd is dhr. Albertus Wulff die ook chauffeur op een Ford T bus was en op dat moment even geen dienst had. Foto ingestuurd door zijn achterkleinzoon Wouter Wulff.

Ford T bus 2 (1923)

Werkplek van de chauffeur in een T Ford. Het geeft een goede indruk van de chauffeurscabine in die tijd.

Ford T bus 3 (1923)

Het instrumentenpaneel (Dashboard) van een T Ford.

Ford T bus nr. 1 (1923)

Ford T bus 1 Met een carrosserie van Nijhoff uit Enschede. Uit dienst 1930. De personen op deze foto zijn onbekend.

Ford T onderweg (1923)

Oldenzaalsestraat Enschede, Spoorwegovergang bij de Jozefkerk. Achteraan midden is nog net de Ford T autobus te zien.

Ford T bus nr. 20. (1924)

Ford T nr. 20 met een carrosserie van Jac Met uit Alkmaar, met chauffeur Frieman en conducteur Gollenbeek. In dienst genomen in 1923. Afgevoerd in 1932.

Remise Beckummerweg (1924)

Tram en autobus broederlijk bijeen voor de remise aan de Beckummerweg thans Spoordijkstraat.

Bus 31 De Dion Bouton (1927)

Bus 31 De Dion Bouton met een carrosserie van Spijker. Deze bus kwam in 1927 in dienst tot 1937.

De Dion Bouton nr. 30 (1927)

De Dion Bouton met een carrosserie van Spijker. Bouwjaar 1927. De letter Z stond voor de lijn Enschede-Oldenzaal v.v. Naast de bus staat chauffeur Hendrik Smit. Hij was na zijn pensionering gids tijdens de stadsrondritten in Enschede. Foto ingestuurd door zijn kleinkinderen Hans en Yvonne Smit.

Bouwtekening De Dion Bouton (1929)

Bouwtekening De Dion Bouton

Bus 12 De Dion Bouton (1929)

Bus 12 De Dion Bouton met een carrosserie van Werkspoor. In 1944 in beslag genomen door de Duitse Wehrmacht.

Een De Dion Button onderweg (1930)

Een De Dion Button Bij het kruispunt Dikke Steen. Pathmossingel -Haaksbergerstraat.

Pagina :
[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21] [22] [23] [24] [25]